Friday, July 9, 2010

Peanut Butter Pancake Roll

Selamat pagi sabtu semuanya... semalam anak saya yg bongsu Fareeq sebelum tidur blg dgn saya yg besok sarapan pagi die nak makan yg gulung2 dlm kacang tu....tau lah saya yg die nak makan Peanut Butter Pancake Roll lah tu... jadi tadi balik dari keje je terus adun untuk santapan sarapan pagi hari ini..... Resepi nie dulu disyor kan oleh teman saya sabaria untuk mencubanya, soalnya saya selalu suka beli peanut pancake dari jollie bean untuk anak saya... Resepinya ialah dari blog Bro Rozzan.... Terimakasih Sabaria & Bro Rozzan kerna dah tak payah beli2 lagi, buat sendiri aje lagi muai kan....Inilah resepi dari Bro Rozzan.....


Peanut butter pancake rolls
Sumber: Bro Rozzan

bahan-bahan
1 cawan tepung gandum
1 sudu besar gula tepung
1 sudu kecil baking powder
1/2 sudu kecil baking soda
3/4 cawan susu segar
1 biji telur
1/4 sudu kecil vanilla esen
1/2 sudu besar minyak masak
garam secukup rasa
peanut butter atau jam atau nutella (ikut citarasa masing2)

cara-cara
1. masukkan gula, susu, telur dan vanilla esen ke dlm mangkuk dan kacau hingga sebati.
2.kemudian masukkan tepung gandum, baking powder, baking soda, garam dan minyak. gaul sampai rata.
3. panaskan non-stick pan dgn api kecil. masukkan 1/4 adunan tadi buat macam pancake. masak sampai perang sebelah.
4. sapukan peanut butter. gulungkan dan potong dua

Jemput sarapan semuanye..........

2 comments:

  1. tumpang tanya,camne nak sukat 4/5 cawan susu tu? tq

    ReplyDelete
  2. maafnya typo error seharusnya 3/4 susu segar :) tq saya sudah betulkan....

    ReplyDelete