Monday, August 9, 2010

Kembali Ke Tapak Sekolah Yang Telah Ditinggalkan Selama 22thn

Sudah tiba hari yang dinanti-nantikan Telok Kurau Secondary School Alumni Dinner pada 07AUG10 & tertamu terhormatnya ialah Mr Hawazi Daipi yang dulunya juga menuntut di sini

Majalah Sekolah pada 1987 yang mana salah seorang dikulit magazine ini ialah saya....cuba cari, carilah hehehehe :)

MasyaAllah sampai lupa nak beri salam pasal gairah sangat nie....
Assalamualaikum & salam sejahtera kepada pengujung2 blog saya yang budiman & SELAMAT MENYAMBUT HARI KEBANGSAAN SINGAPURA.... maaf ya, 2 hari tak update blog soalnya hari sabtu 07aug10 ialah hari bersejarah dan hari minggunya pula sibuk kat FB dan ada tempahan sikit....Hari bersejarah yang saya maksudkan itu ialah setelah 22 tahun saya tidak menjejakkan kaki saya ditapak pekarangan ini dan pada tanggal 07aug10 telah kembali ke Sekolah Menengah Telok Kurau untuk meraikan Majlis Alumni Dinner bersama cikgu2 dan penuntut2 yang pernah menuntut di sana kerana sekolah yang telah dgn resminya dibuka pada 19jul1965 akan diakhirkan riwayatnya pada hujung tahun ini....sungguh menyedihkan.....tapi walau macam mana pun had a great & awesome time berjalan-jalan diperkarangan sekolah, bersembang-sembang bersama teman yang sudah lama tak ketemu sambil menikmatan juadah dan aturcara yang telah disediakan oleh pihak penganjur.....THUMBS UP TO ALL COMMITTEE MEMBERS... THIS SPECIAL MOMMENT WILL NEVER COME AGAIN.....terimakasih kepada semua yang hadir untuk meraikan majlis dan hari yang bermakna sekali.... Really really hope, mengharap sangat dapat pergi sekali lagi buat kali terakhir untuk mendapatkan a good capture, berphoto2 di sekolah kesayangan ku sebelum we say good bye kerana di _ _ _ _ _ _ _ _ sedih lah nak cakap.....






Itulah saya semasa dibangku sekolah dulu......











dan saya pada hari ku jejakkan kaki kembali tempat ku menuntut ilmu.... amacam berbeza tak????









Saekolah Menengah Telok Kurau - sekolah kebanggaanku yang mengandungi kenangan2 yang tak dapat dilupakan






disinilah tiap pagi ku berdiri untuk megetuai pembacaan ikrar...






Front gate (pintu pagar depan sekolah) 22 tahun yang lalu





Front gate sekarang...tidak banyak perbezaan



Penari-penari 22thn yg lalu...terdiri dari teman2 dan saya sendiri...



Penari-penari masakini


Teman-teman setingkatan ku, seronok dapat berphoto sama2

No comments:

Post a Comment