Friday, October 15, 2010

Egg Tofu Dengan Brokoli

Salam Jumaat semua....Hari ini saya kongsi resepi yang saya cedok dari blog Kak Ummi Home Sweet Home iaitu Egg Tofu Dengan Brokoli...suka lah saya resepi nie, klu dah suka tu apalagi seleranya pun mendatanglah bertambahlah nasi dipinggan ku hehehehe...Tkasih Kak Ummi...Saya minta izin kongsi resepinya diblog saya ya Kak Ummi....pada yg berminat utk mencuba, silalah lihat resepinya dibawah....

Bahan-Bahanya:-
3 paket egg tofu - potong bulat 1 inci dan goreng dahulu
sedikit brokoli - potong kecil
carrot - potong baji
1/2 capsicum merah (takde jadi pakai cili merah)
1/2 capsicum hijau (takde jadi pakai cili hijau)
1 labu bawang besar - hiris tebal
2 ulas bawang putih - cincang
1 sb sos tiram
1 sb kicap cair
sedikit garam dan gula

Cara-Cara:-
Panaskan minyak, tumis bawang besar dan bawang putih, dan kacau sekejap.
Masukkan sos tiram dan kicap cair.
Masukkan carrot dan biar sebentar.
Masukkan brokoli dan capsicum...kacau rata.
Masukkan sedikit garam dan gula secukup rasa. Kacau mesra. Tutup api.

No comments:

Post a Comment